Winkelmandje

De perfecte trouwlocatie

Het zoeken naar jullie perfecte trouwlocatie is één van de belangrijkste stappen in de voorbereiding van jullie bruiloft! Aangezien de trouwlocatie het decor vormt voor de hele dag en de datum voor jullie bruiloft vastlegt, is het belangrijk om deze definitief te maken voordat jullie verder gaan met andere details. Hoe eerder je op zoek gaat naar locaties hoe groter de kans is dat je een locatie vindt die bij jullie past en ook beschikbaar is voor de gewenste data. Zorg ook dat je je vooraf goed hebt georiënteerd over eventuele thema’s die jullie leuk vinden zodat je kunt kijken of dit overeenkomt met de locatie.

Allereerst praat met je weddingplanner!
Je weddingplanner zal een enorme hulpbron zijn tijdens het hele planningsproces! Vaak zijn weddingplanners al bekend met vele locaties en met de mogelijkheden voor het inrichten van een ruimte, de indeling, de tijd en de items die je nodig hebt om de locatie te transformeren naar de perfecte locatie. Helemaal ingericht naar jullie stijl. Daarnaast hebben ze ook een groot netwerk aan toeleveranciers waar zij al goede ervaringen mee hebben en waar jullie gebruik van kunnen maken om jullie dag onvergetelijk mooi te maken! Zo weten jullie in ieder geval zeker dat je kunt vertrouwen op goede kwaliteit!

Planning my wedding was easy and stress free, Said no bride ever

VOOR DE BEZICHTIGING:

  • Zorg ervoor dat je een budget hebt opgesteld zodat je weet of de locatie in jullie prijsklasse valt;
  • Zorg dat je ongeveer weet hoeveel gasten je op de bruiloft wilt hebben zodat je zeker weet dat het aantal gasten bij deze locatie past;
  • Kiest een aantal data/ maand waarop jullie graag zouden willen trouwen en controleer deze beschikbaarheid bij de locatie;
  • Bekijk van tevoren naar eerdere bruiloften die hier hebben plaatsgevonden om inspiratie op de doen bij de locatie en alvast een beter beeld te hebben van de locatie voor je erheen gaat;
  • Zijn er bij de locatie hotelaccommodaties aanwezig of in de buurt voor gasten die van ver komen?

Waar moet je op letten bij de bezichtigingen?

AANKOMST:

  • Hoe is de route naar de locatie?
  • Is er genoeg parkeergelegenheid (gratis of betaald?)
  • Kun je bij deze locatie goed op hakken lopen?
  • Maak overal foto’s van! (Vertrouw niet te veel op je eigen verbeelding)
  • Is de locatie ook geschikt voor mindervalide?
  • Is de locatie makkelijk bereikbaar met de auto of met OV (ook voor Uber/taxi)?

LOCATIE:

  • Is er een bruidssuite waar jullie je tussendoor even kunnen terugtrekken?
  • Ben je verplicht om gebruik te maken van het meubilair van de locatie of kunt je dit ook zelf inhuren?
  • Is er een veilige plek (kluis) waar deze cadeaus bewaard kunnen worden?
  • Is externe styling mogelijk of wordt dit bij verhuur van locatie aangeboden door de locatie?
  • Wat zijn alternatieven bij slecht weer?
  • Kunnen er spullen worden afgegeven voorafgaand aan de bruiloft?
  • Zijn kaarsen met open vlam/ open buiten vuren/ vuurwerk/ confetti/ bloemblaadjes/ springkussens/ foodtrucks etc. toegestaan?

ENTERTAINMENT:

  • Zijn er voldoende stroombronnen?
  • Is er een geluid/ licht installatie aanwezig?
  • Is livemuziek/versterkt toegestaan? (buiten?) zo ja, tot hoe laat en welk aantal decibel?
  • Tot hoe laat mag het feest doorgaan? (Denk ook aan de Covid maatregelen)
  • Wat is de capaciteit voor het aantal avondgasten?

CATERING:

  • Kan de locatie de catering verzorgen?
  • Kan je je eigen cateraar inhuren?
  • Rekent de locatie kurkengeld? (Voor eventuele eigen meegenomen dranken) zo ja hoeveel?
  • Wat is het aanbod op het gebied van eten en drinken?
  • Is er een mogelijkheid om te proef dineren?
  • Kun je drank afkopen of is dit op basis van nacalculatie?
  • Kun je zelf een bruidstaart meebrengen? En betaal je hiervoor schotelgeld?
  • Is het mogelijk dat leveranciers hier ook crewdiner kunnen krijgen?
  • Wat zijn de mogelijkheden voor gasten met voedselallergieën, -intoleranties en andere dieetwensen?
  • Zijn tafels, tafelkleden, stoelen, borden, bestek en glaswerk aanwezig, of moet je deze zelf huren?
  • Is er een alcoholvergunning? Ook voor sterke dranken

FINANCIËN:

  • Wat is het annuleringsbeleid?
  • Wat is het uitstelbeleid? Zijn er kosten verbonden?
  • Zijn er speciale kortingen voor de daluren (bijv. maandag – donderdag of januari tot maart?)
  • Zijn kortingen/arrangementen afhankelijk van een bepaald aantal gasten dat accommodatie boekt?

NA DE BEZICHTIGINGEN:

  • Welke locatie voldoet aan al jullie wensen?
  • Welke locatie gaf jullie de wauw factor?

COVID-19: UITSTEL EN ANNULERING:

  • Is er een tijdslimiet voor verplaatste data bij uitstel, bijv. 12 maanden vanaf de oorspronkelijke datum?
  • Hoe ver voor onze trouwdatum bekijken we of we het uitstellen?
  • Heb je momenteel beschikbaarheid later dit jaar/volgend jaar/het jaar erna?
  • Wat is de beste manier om contact op te nemen als de locatie tijdelijk gesloten is?
  • Check de algemene voorwaarden op een aangepast coronabeleid.

CATERING:

  • Kan de locatie de catering verzorgen?
  • Kan je je eigen cateraar inhuren?
  • Rekent de locatie kurkengeld? (Voor eventuele eigen meegenomen dranken) zo ja hoeveel?
  • Wat is het aanbod op het gebied van eten en drinken?
  • Is er een mogelijkheid om te proef dineren?
  • Kun je drank afkopen of is dit op basis van nacalculatie?
  • Kun je zelf een bruidstaart meebrengen? En betaal je hiervoor schotelgeld?
  • Is het mogelijk dat leveranciers hier ook crewdiner kunnen krijgen?
  • Wat zijn de mogelijkheden voor gasten met voedselallergieën, -intoleranties en andere dieetwensen?
  • Zijn tafels, tafelkleden, stoelen, borden, bestek en glaswerk aanwezig, of moet je deze zelf huren?
  • Is er een alcoholvergunning? Ook voor sterke dranken

FINANCIËN:

  • Wat is het annuleringsbeleid?
  • Wat is het uitstelbeleid? Zijn er kosten verbonden?
  • Zijn er speciale kortingen voor de daluren (bijv. maandag – donderdag of januari tot maart?)
  • Zijn kortingen/arrangementen afhankelijk van een bepaald aantal gasten dat accommodatie boekt?

NA DE BEZICHTIGINGEN:

  • Welke locatie voldoet aan al jullie wensen?
  • Welke locatie gaf jullie de wauw factor?

COVID-19: UITSTEL EN ANNULERING:

  • Is er een tijdslimiet voor verplaatste data bij uitstel, bijv. 12 maanden vanaf de oorspronkelijke datum?
  • Hoe ver voor onze trouwdatum bekijken we of we het uitstellen?
  • Heb je momenteel beschikbaarheid later dit jaar/volgend jaar/het jaar erna?
  • Wat is de beste manier om contact op te nemen als de locatie tijdelijk gesloten is?
  • Check de algemene voorwaarden op een aangepast coronabeleid.

READY?
READY?

Een hele hoop om op te letten dus! Maak voor jezelf een lijstje met de vragen die voor jullie van toepassing zijn, of nog beter, laat jullie weddingplanner dit voor jullie doen. Zij heeft er veel meer ervaring mee, en zorgt dat alle vragen uitgebreid aan bod zullen komen en niets wordt vergeten! & natuurlijk helpen wij jullie daar maar al te graag bij!

 

Liefs,
Gina-Leigh