don't wait to long, 2023 is almost fully booked

Wat staat er allemaal in de ceremoniemeesterbrief?

Vele zullen er misschien nog nooit van hebben gehoord, maar bij een goede ceremoniemeester is de ceremoniemeesterbrief echt onmisbaar. Op jullie bruiloft zijn wij natuurlijk ook de gastvrouw en onvermoeibare vraagbaak voor jullie gasten en om hen zo goed mogelijk voor te bereiden op jullie bruiloft sturen wij hun een brief.

Je kunt de ceremoniemeesterbrief eigenlijk zien als een informatiebrief over jullie bruiloft. Hier kunnen wij dingen vermelden die je niet op de trouwkaart zet, stellen wij onszelf even voor, zodat ze weten bij wie ze terecht kunnen in case of emergency of gewoon met een vraag natuurlijk en nog veel meer!

LET'S TALK ABOUT YOUR WEDDING

DE CEREMONIEMEESTERBRIEF

  • We beginnen uiteraard met een korte introductie, over wie wij zijn en een leuke foto zodat ze ons direct herkennen als ze ons nodig hebben en wat wij allemaal kunnen betekenen op de dag zelf;
  • Jullie gasten vinden het fijn om van tevoren in grote lijnen te weten hoe de dag gaat verlopen. Wanneer de ceremonie is, en vooral wanneer ze kunnen eten en drinken, ja echt… Maar zeg eens eerlijk, jij zou dat waarschijnlijk ook willen weten of je al vrij snel na dat je gearriveerd bent afvragen. Dus door dat in de ceremoniemeesterbrief uit te leggen tackelen we alweer een heleboel vragen;
  • We nemen de dagindeling per onderdeel door. Is de ceremonie buiten? Welcome to the Netherlands, zorg dat de gasten voorbereid zijn en een jasje bij zich hebben, mocht het fris worden;

 

  • Hebben jullie voor de receptie hebben jullie geen zin in die lange felicitatierij, tell them! Jullie komen zelf naar de gasten toe om met ze te kletsen;
  • Voor het diner is het fijn om de dieetwensen & allergieën te weten. En ook duidelijk te vermelden hoe ze dit kenbaar moeten maken. Anders belt tante truus om het door te geven, ome jan stuurt je een appje en je collega doet het per mail. Hello & Goodbye to je overzicht;
  • Willen jullie de feestavond op een bijzondere manier afsluiten, of hebben jullie nog iets van een verassing in petto? Ook dit vermelden wij dan, zodat de gasten zekerweten tot dat moment blijven en weten wat er van ze verwacht wordt;
  • Speeches & acts, een hele belangrijke, hierin vertellen wij jullie gasten of jullie wel of niet op een ABC’tje zitten te wachten en of spontane speeches gewenst zijn. En dat ze deze altijd van tevoren bij ons moeten aanmelden;

 

  • De dresscode vermelden wij ook nog even extra, met do’s en don’ts, en eventuele link naar voorbeeldjes;
  • Vaak zijn er gasten die het fijn vinden om na de bruiloft in de buurt te overnachten. Daarom vermelden wij altijd 1 of 2 hotels in de omgeving als tip;
  • Hetzelfde doen wij voor de taxi’s & ubers, voor degene die niet meer zelf naar huis willen (of kunnen) rijden. Uiteraard kunnen wij hier op locatie altijd bij assisteren;
  • Misschien wel de allerbelangrijkste als jullie een unplugged wedding willen: mobieltjes op stil en camera’s blijven thuis of uit. Er loopt een professionele fotograaf rond en het is niet de bedoeling dat anderen foto’s maken van het bruidspaar of delen op social media. Leuke selfies mogen natuurlijk wel! Of misschien vinden jullie dit wel helemaal leuk en hebben jullie zelfs een eigen #, laat het in ieder geval duidelijk weten;

 

  • De envelopetiquette, het is zo, dat wanneer jullie de trouwkaarten versturen, deze uitnodiging alleen bestemd is voor degene waar de uitnodiging aan gericht is. Echter scheuren veel mensen de envelop open en vergeten hier op te letten. Daarom vermelden wij altijd nog even of partners/kinderen of +1 wel of niet gewenst zijn;
  • De praktische informatie, zoals de adresgegevens van de locatie, eventuele verkeersomleidingen, en de parkeermogelijkheden;
  • Last but definitely not least, de RSVP, hoe kunnen de gasten kenbaar maken dat ze wel of niet aanwezig zullen zijn? En het handigste zou dan natuurlijk ook zijn als ze hierbij direct hun dieetwensen/allergieën door kunnen geven. Gelukkig heb je ons en hebben wij daar de ideale tools voor!

 

  • De dresscode vermelden wij ook nog even extra, met do’s en don’ts, en eventuele link naar voorbeeldjes;
  • Vaak zijn er gasten die het fijn vinden om na de bruiloft in de buurt te overnachten. Daarom vermelden wij altijd 1 of 2 hotels in de omgeving als tip;
  • Hetzelfde doen wij voor de taxi’s & ubers, voor degene die niet meer zelf naar huis willen (of kunnen) rijden. Uiteraard kunnen wij hier op locatie altijd bij assisteren;
  • Misschien wel de allerbelangrijkste als jullie een unplugged wedding willen: mobieltjes op stil en camera’s blijven thuis of uit. Er loopt een professionele fotograaf rond en het is niet de bedoeling dat anderen foto’s maken van het bruidspaar of delen op social media. Leuke selfies mogen natuurlijk wel! Of misschien vinden jullie dit wel helemaal leuk en hebben jullie zelfs een eigen #, laat het in ieder geval duidelijk weten;

 

  • De envelopetiquette, het is zo, dat wanneer jullie de trouwkaarten versturen, deze uitnodiging alleen bestemd is voor degene waar de uitnodiging aan gericht is. Echter scheuren veel mensen de envelop open en vergeten hier op te letten. Daarom vermelden wij altijd nog even of partners/kinderen of +1 wel of niet gewenst zijn;
  • De praktische informatie, zoals de adresgegevens van de locatie, eventuele verkeersomleidingen, en de parkeermogelijkheden;
  • Last but definitely not least, de RSVP, hoe kunnen de gasten kenbaar maken dat ze wel of niet aanwezig zullen zijn? En het handigste zou dan natuurlijk ook zijn als ze hierbij direct hun dieetwensen/allergieën door kunnen geven. Gelukkig heb je ons en hebben wij daar de ideale tools voor!

BUT HOW...
BUT HOW...

Er zijn twee verschillende manieren om de ceremoniemeesterbrief aan jullie gasten te geven:

  • Jullie verzamelen alle e-mailadressen van de gasten en wij sturen per e-mail alle in’s & out’s over jullie bruiloft;
  • Wij nemen de verzending van jullie trouwkaarten op ons, en voegen de ceremoniemeesterbrief geheel in jullie huisstijl toe.

Liefs,

Team Definitely Yes